tisdag 22 april 2014

Påsk

Vaknade i morse med en så förnöjd känsla i kroppen, denna påskledighet gjorde verkligen gott! Underbart väder och underbara människor. Kunde inte bli bättre!
Vi var på Ekbacken där jag vuxit upp. Alla mina syskon kom också och tillsammans har vi hälsade på våra underbara släktingar som bor här och där i trakterna, och även träffat dom som kommit dit över påskledigheten. Att vädret var kanon gjorde ju dagarna bara än bättre!
Jag satt upp sena kvällar som gick över till nätter med djupa samtal över några glas med rödvin. Hört på granveden som smäckte inför korvgrillningen, medan jag såg Selma leta påskägg på ängen med sin morbror Adam som tydligen känner både tomten och påskharen! Skrattade åt barnen som försökte mata hundarna med vitsippor. Njöt av engagemanget som finns när vi kommer på besök. Barnen fick mata höns med brödbitar och titta på veckogamla ankungar. Vi gav morötter till islandshästarna, som på grund av att dom håller på att tappa vinterpälsen, såg ut som familjen Hedenhös häst Hårfagre. Det har lekts, övernattats och vi har fått så mycket god mat!
Och nu njuter jag av att ha en så stor och fin släkt att umgås med!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar