lördag 5 april 2014

Arcee

Selma min underbara unge är helt tokig i Transformers och älskar rosa, så självklart skulle hon vara den rosa Transformersroboten Arcee. Lätt som en plätt... Heee...
Vit t-shirt och leggings är basen. En kjol gjordes av glittrigt rosa tyg och ett resårband. Dra i resåret medan du overlockar ihop resårband med tyget, som är ca 1.5ggr så långt som resårets längt. Overlocka ihop mitt bak, räta mot räta, dubbla gånger på resåret så det håller. Kjolen är klar!
Till överdelen använde jag en låda som jag klädde in i skyddspapper man har när man målar. Sedan målade jag den rosa med barnens färger (pêbêo prima color). Transformers loggan gjorde jag genom att, för hand, rita av från datorn direkt på genomskinlig plast. Sedan skar jag ut med en skalpell och sparade även de urskurna delarna. Sedan duttar du med vit färg på mallen.
Skär ur för armar, torso och huvud med skalpell.

15 minuter före barnen ska komma på födelsedagskalaset säger Selma med skarp ton, att Arcee inte alls har någon kjol. Den dissades bort helt. Hon tycker också att dräkten skulle gå i svart och rosa, så som Arcee ser ut i dom senare filmerna. Hmm... Men efter lite övertalning från Transformersintresserade Pappa M så går Selma med på att ha vit t-shirt och leggings. Den rosa lådan med loggan på får vara på tills första gästerna droppar in. Vi hann inte ta någon bild och heller ingen sminkning då stunden före gästernas ankomst gick till övertalning.
Jag hoppas att tjejen vill ta på sig dräkten snart igen och att jag då kan ta en bild! Tokunge!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar