fredag 14 mars 2014

Veckan som gått

Ibland går tiden så fort att jag varken hinner dokumentera eller skriva om dagarna. Lite sol på det och så flög denna veckan fram!

I tisdags träffade jag den sköna donnan Teresè, som jag hoppas vill vara med och starta en tillfällig butik ihop med mig. Trevlig fika blev det i alla fall och våra tvååringar lekte bra ihop under tiden.

I onsdags hade jag lite ärenden i Göteborg så då passade jag på att gå på secondhand i Frölunda. Organisationen håller i två loppisar:
Reningsborg Frölunda med öppettider Onsdagar 16.00-19.00 & Lördagar 10.00-13.00
Reningsborg Angered har öppet Lördagar 10.00-13.00

Efter att ha varit lantis i några år har jag glömt av hur mycket mer tryck det är i stadens secondhandbutiker. Fem i fyra ringlade sig kön runt huset och väl inne var det inte lätt att komma fram. I rena farten lyckades jag dock rycka åt mig några dyrgripar!!!


Döm av min förvåning när jag hittade en fin gammal ställning som lär funka som pelare till en mannequin! Vilket jag kommer behöva tillverka till butiken, för att visa mina kreationer på. På en sida på nätet har jag hittat en förklaring hur man gör sin egen provdocka, med hjälp av silvertejp...! Kolla här!
Men, vad är denna ställning jag fyndat, till för? Får känsla av spinnrock, eller kanske till en garnhärva...
Jag hittade även ett plättjärn, det har jag letat efter länge! Och i fint skick dessutom.
Och en petrolfärgad sjal. Najsbajs!

Förövrigt har det promenerats i solen, premiärcyklats med cykelvagn (som jag sommartid ofta syns pumpandes upp för backarna med), min eländiga hosta är över och jag kunde gå på Sh'bam-pass på gymmet och äntligen har första tvätten fått torka utomhus... Nu är våren här!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar