torsdag 20 mars 2014

Majorna

Nu trivs ju jag så himla bra i vårat radhus i Gråbo. Jag gillar lugnet och tystnaden. Men skulle vi flytta till Göteborg igen, så hade vi definitivt velat bo i Majorna. För er som inte känner till Majorna, så skulle jag beskriva det som Göteborgs svar på Söder. Ett område med många gamla trähus och innergårdar. Hipsters med barnvagnar som trängs på gatorna tillsammans med unga coola studentpar som letat sig dit, medan de äldre pensionärerna bor kvar där för att dom alltid har bott där. En väldigt trevlig blandning av livsstilar helt enkelt!
Efter en intervju jag var på (som gick bra, tror jag!), blev jag bjuden på mat och kaffe hemma hos min syster Frida som bor i en hypercharmig lägenhet i Majorna. Värsta söta sällskapet av Alma med kompisen den-randiga-elefanten, fick jag med!

Fina koppen på fina bordet!

Jag ville visa min färgglada personlighet utåt, genom att klä mig i mina favoriter petrol och fuchsia!

1 kommentar: