söndag 9 mars 2014

loppis är poppis

Jag tog med min lillsnutta Selma på en lördagstur till två loppisar i närheten. Det fyndades på Floda Second Hand (kallas även Aludden Second Hand) där även Selma gjorde ett klipp då hon hittade ett par nya blanka finskor!
Öppen Onsdagar 14.00-18.00 & Lördagar 10.00-14.00
Det finns ett litet café som även säljer mackor och för tillfället också semlor!

Sen drog vi direkt vidare till Alingsås och ett premiärbesök på Vinden. Där hade vi behövt mycket mer tid eftersom de stängde strax efter vi kom. Men den fina rödrutiga skjortan för en tjuga hann jag slita åt mig!
Vinden har öppet Onsdagar 13.00-18.00 & Lördagar 10.00-13.00

Vi firade mina småsyskon, som inte längre är så små, då Olivia (vänsterkant) fyllde 26 och Adam (högerkant) 28. Rätt så omöjligt att förstå att även dom varit vuxna ett bra tag nu... vart tog tiden vägen?
Lördagkväll spenderades därför på Wieselgrensplatsen i Göteborg där lilla O bor med god mat och tårta!

När min söta systerdotter Alma hade sin födelsefest idag, fick jag användning för min nya skjorta! Och som ny i denna 50-talsstil, blev jag riktigt nöjd med håret, speciellt luggen som fick en liten snurr!
Det var en fin kväll med tipspromenad, mat och musik och kvällens huvudattraktion uppförde sig excellent! Mina två vildbasar stod för underhållningen, och då menar jag högljudd sådan! =)
Som tack för urvuxna kläder och andra barnsaker Alma har fått av oss fick mina tjejer varsitt paket dom med! Lite blandat av loppisfynd och nyköpt, och det var så fina kläder! Tack snälla!

När vi sedan kom hem stod det en stor sopsäck med begagnade leksaker från våran granne Emma. Även hon vet att jag gillar att saker används av många! För mina töser var det som julafton!

Det är så värdefullt för oss att få saker, om det är nytt eller begagnat spelar ju barn ingen roll. Låt saker användas och ge vidare till andra som kan ha nytta av alla kläder och saker som ni inte längre använder. Loppis är poppis!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar